Het is bijna niet voor te stellen, maar per dag worden in Nederland meer dan 5.000 berichten op social media geplaatst waarin het woord “vacature” voorkomt! Verder geeft maar liefst 18% van de social media gebruikers aan dat zij ook social media inzetten om een baan te vinden. Met andere woorden, recruitment via social media is in zeer korte tijd buitengewoon belangrijk geworden. Maar hoe doet u dat nou eigenlijk?
Social media zijn een zeer waardevolle uitbreiding voor recruitment. Maar social media vragen ook om een eigen aanpak waarbij per social media kanaal de aanpak kan verschillen. Tegelijkertijd volgen de ontwikkelingen binnen social media zich in een razendsnel tempo op. Het is allemaal nauwelijks bij te houden. Step2Go schept samen met Carerix orde in deze ‘chaos’ via haar whitepaper ‘In hoeverre kan je social media nog negeren als succesvolle recruiter – De feiten op een rij’.
We kijken naar de huidige praktijk op een aantal populaire sociale media (LinkedIn, Twitter, Facebook) en minder bekende kanalen (Tweakers, weblogs, rating & review sites). Inclusief concrete voorbeelden van de mogelijkheden en de beperkingen.
Verder gaat de whitepaper in op de uitdagingen waarmee recruiters worden geconfronteerd bij het werven via social media. Uitdagingen zijn er om overwonnen te worden dus geven we ook de nodige praktische oplossingen voor de verschillende stappen in het wervingsproces.
Als laatste wordt ook nog gekeken naar toekomstige ontwikkelingen en hoe dit van invloed zal zijn op het werven van personeel. Achtereenvolgens komen de impact van social media (monitoring), big data en mobiel internet aan de orde. Zodat niet alleen vandaag de zaakjes op orde zijn maar ook voor de dag van morgen.
Download de gratis whitepaper ‘In hoeverre kan je social media nog negeren als succesvolle recruiter – De feiten op een rij’.